reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zdena Zvadova

Zdena Zvadova

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nie som náročný divák, mám len rada dobré filmy. Zoznam autorových rubrík:  moje diamantyi cesta muze byt cilzaveršujeme sifotkyzo životaSúkromnéNezaradené

reklama

i cesta muze byt cil

Človek človeku človekom

Zdena Zvadova

Človek človeku človekom

So zmiešanými pocitmi vchádzame do Hirošimy. Naozaj neviem, čo mám čakať. Bojím sa zažiť sivosť a pustotu z historických fotografií. Na moje prekvapenie je však Hirošima moderné mesto. Ľudia jazdia autami a električkami, nakupujú v obchodoch, jedia v reštauráciách, chodia do práce, do školy. Na prvý pohľad nie je po bombe ani chýru ani slychu. To som naozaj čakala naveky vysiaci hríb nad mestom? Hanba mi.

  • 24. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 898x
  • 11
Medzi severom a juhom

Zdena Zvadova

Medzi severom a juhom

Na výlet nás mali prísť vyzdvihnúť skoro ráno. Nebol problém s budíčkom, Taliani vo vedľajšej izbe sa o štvrtej ráno balili, sprchovali, spievali si v sprche, fénovali si vlasy, búchali dverami. Nezmeškáme. Naopak, oni meškali. Nervózne postávame pred hostelom, čo keď sme si pomýlili čas a z výletu nebude nič. Stresujem však zbytočne, sú len ranné zápchy. Odviezli nás k autobusu, kde už čakali ostatní účasníci zájazdu. Do Demilitarizovanej zóny sa človek ako jednotlivec nedostane. Tiež nás dopredu upozornili, že musíme byť slušne oblečení a zo všetkého najviac nezabudnúť si pas.

  • 28. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 785x
  • 0
Kultúra je kultúra

Zdena Zvadova

Kultúra je kultúra

Veľmi sa mi do Soulu ísť nechcelo. Ja a veľké mestá sa nemáme veľmi radi. A tu ma straší cez 10 miliónov ľudí. Ale čo, ideme tam, budeme tam, mám na výber, buď si to užijem alebo sa utrápim. Samozrejme, že to nebolo až také zlé. Ulice sú obrovské a nemám pocit stiesnenia. Najväčší nával ľudí sme zažili na trhu, asi tak ako na každom inom trhu.

  • 24. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 628x
  • 2
V lotosovom kvete

Zdena Zvadova

V lotosovom kvete

Mesto Džondžu je v regióne, z ktorého pochádza asi najslávnejšie kórejské jedlo, bibimbap. V preklade je to ryža zmiešaná so zeleninou. My sme si dali vriacu verziu so surovým vajcom, ktoré sa našťastie stihlo v miske uvariť. Určite sa tej misky netreba dotýkať. A konečne sme ochutnali aj národný nápoj, sodžu, čo je alkohol podobný vodke, vyrobený z ryže, trošku sladký, celkom chutný. Väčšinou si ho užívajú v spoločnosti pri jedle. Len tak pre zaujímavosť, pochádza odtiaľ aj rodina Kim Il-sunga, veľkého vodcu Severnej Kórey.

  • 20. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 596x
  • 2
Celebritou na pár týždňov

Zdena Zvadova

Celebritou na pár týždňov

Prevážame sa na opačný koniec poloostrova, do provincie Džolla, do mesta Mokpo. Trvá nám to aj s prestupmi len pár hodín. Alebo sa mi to len zdá? Ok, bolo to šesť hodín, ale pohodlie v autobuse cestu veľmi uľahčilo. Sedačky boli obrovské a miesta na nohy toľko, že ešte aj moje kolená boli pekne vzdialené od sedadla predo mnou. Milujem kórejské autobusy! Môžem si jeden zobrať domov?

  • 16. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 687x
  • 0
reklama
Turistika po kórejsky

Zdena Zvadova

Turistika po kórejsky

Dnes máme naplánovaný výlet za dvoma budhistickými pamiatkami, ktoré spadajú pod ochranu UNESCO. Je štátny sviatok, nebudeme teda pri nich sami. Má to svoje výhody aj nevýhody. Výhodou je, že si ľudia všade postavia stánky s občerstvením a jedlo v nich je tak lacné a dobré, že neodolávame. Nikdy. A čo. Celý mesiac v Rusku sme sa snažili nejesť, teraz si dáme smažené zeleninové placky, palacinky, pečené gaštany, divný pásik napichnutý na paličke čo má vraj niečo spoločné s rybou. Škoda, že nehovoríme po kórejsky a netušíme, čo jeme. Ale hlavne, že nám chutí.

  • 13. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 751x
  • 2
Turistom vo vlastnom meste

Zdena Zvadova

Turistom vo vlastnom meste

Túlame sa historickým mestom Gjongdžu. Bolo hlavným mestom pradávneho kráľovstva Silly, založeného v roku 57 pred Kristom. Je tak horúco, že už neviem čo so sebou. Vlastne celý deň neviem čo so sebou, ani dve kávy nepomohli. Chcem sa ochladiť a aj chlapi súhlasia. Kupujeme si zmrzlinu. Mangovú. Blaho. Kľudne by som si dala ešte jednu. Dojedli sme a zrazu máme problém. Máme plné ruky obalov a nemáme ich kam odhodiť. Nevidím žiadne koše. Hľadám, pozerám na obvyklé miesta, kde by ich umiestnila Európa, pri stánkoch, pri zastávkach, na trhu, nikde nič. Prešli sme už hádam celé mesto a nevidela som ani jeden kôš. A čo je ešte podstatnejšie, žiadne smeti. Úžasné. Nezostávalo mi nič iné len si dať odpadky do ruksaka a odniesť ich domov.

  • 6. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 012x
  • 2
Začiatok kórejského dobrodružstva

Zdena Zvadova

Začiatok kórejského dobrodružstva

To bola asi najotrasnejšia noc, akú som kedy zažila. Myslela som, že na takej parádnej lodi sa bude spať parádne. Každá posteľ v našej kajute bola oddelená hrubými závesmi a každý mal nad posteľou nočnú lampu. Pripomínalo mi to bunkre, čo som si ako dieťa stavala, nastrkala som deky okolo našej poschodovej postele a v tomto stane som si mohla robiť, čo som chcela. Väčšinou, alebo skôr stále som si tam čítala. Pri našom objavovaní lode sme našli bar a v ňom dvoch postarších Kórejčanov, tancujúcich na nejakú zvláštnu techno hudbu. Sadli sme si, na lodi nie je zas tak veľa miest, kde sa dá len tak posedieť, v kajute bolo horúco, všade inde bolo obsadené, len tu bolo prázdno. Asi kvôli tej hudbe, príliš hlučnej na rozhovor, ale ani naňho nebol čas. Kórejčania sa nás totiž neprestajne snažili dostať na parket. Najradšej by tancovali s Benom, ale aj on im odolával. Zachránilo nás len to, že došla veľká skupina a vrhli sa na nich. Utiekli sme.

  • 9. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 872x
  • 0
Ihrisko pre chlapcov

Zdena Zvadova

Ihrisko pre chlapcov

Sme v poslednej stanici na trase Transsibírskej magistrály. Tu, vo Vladivostoku mala základňu Sovietska Tichomorská flotila a mesto bolo v rokoch 1958 - 1992 uzavreté pre zahraničných, ale aj ruských turistov. Tento rok v novembri sa tu bude konať summit Ázijsko-Tichomorskej hospodárskej spolupráce (APEC) a v meste sa stavia a reštauruje, ale nám to nevadí. Križujeme si to cez rozbité chodníky, ktoré sú len miestami vyhradené páskou a zbytok je na našej rozumnosti, aby sme sa im vyhli a nezranili sa. A samozrejme, stretávame námorníkov.

  • 1. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 109x
  • 4
Na jeden deň mi patril Bajkal

Zdena Zvadova

Na jeden deň mi patril Bajkal

Budík zase nezvonil. Koľko času máme na to, aby sme sa dostali na stanicu? Desať? Och joj. Vďaka tomu, že sme deň predtým našli stanicu, sme maršrutku stihli. A aj vďaka tomu, že rovnakou cestou chcelo ísť veľa ľudí a museli zavolať ďalšieho vodiča, aby nás mal kto odviesť. Keby som vedela, aj naraňajkovať by som sa stihla. Nevadí.

  • 21. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 562x
  • 5
reklama
Ťavy

Zdena Zvadova

Ťavy

Vraciame sa naspäť do Ruska, aby sme dokončili transsibírsku magistrálu. No najprv si pozrieme Ulan-Ude a Bajkal. Prišiel vlak, našli sme naše kupé. „Jéj, aké krásne uteráky nám dali.", všimla si žena. V kupé sú s nami tentokrát turisti, chlapík z Írska a chlapík z Nemecka. N. strávil v Mongolsku mesiac a miloval každú minútu. Rozhovor neviaže, dlhé hodiny si vymieňame zážitky, veľmi príjemná spoločnosť. N. nás naučil kartovú hru, ktorú hral s osemročnou Mongolkou. Ani jeden nehovoril jazykom toho druhého, ale pravidlá pochopil. Nevedel, ako sa tá hra volala, tak sme ju nazvali ahoj po mongolsky, sain baina uu.

  • 15. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 127x
  • 8
Pod modrou oblohou

Zdena Zvadova

Pod modrou oblohou

Zaya včera volala do nášho guesthousu a majiteľ povedal, že po nás príde na stanicu. Sme radi, raz za čas sa môžeme nechať rozmaznávať. Okrem toho bolo skoro ráno, takmer vôbec sme nespali a tak. Zobral s nami aj švédsku dvojicu, ktorá vyzerala na stanici dosť stratene.

  • 3. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 221x
  • 2
Vlakom do Ulanbátaru

Zdena Zvadova

Vlakom do Ulanbátaru

Konečne na stanici. Vždy vyrážame s pekným prestihom, že keby niečo. Zložíme vaky a vydýchneme si. Už len nájsť našu koľaj. Niečo sa mi však nezdá, neviem čo, ale niečo nesedí. Pozerám na tabuľu odchodov vlakov, ani jedno mesto nepoznám a pritom by tam mali byť mená ako Irkutsk a Ulan Ude.

  • 17. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 591x
  • 3
Po čom duša pišťala

Zdena Zvadova

Po čom duša pišťala

Už som hore, ale nechce sa mi vstávať. Pozerám na výbuchy pastelových farieb na stenách. Aký úžasný dojem by budili, keby svietilo slnko. Všetko je ale všetko sivé od dažďa. Nevadí, dnes budem aj tak celý deň v Ermitáži.

  • 24. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 411x
  • 4
Prvé dojmy z Ruska v Sankt Peterburgu

Zdena Zvadova

Prvé dojmy z Ruska v Sankt Peterburgu

Do Petrohradu sme došli o siedmej ráno, po piatich dňoch keď som spala dokopy asi 15 hodín. Nie je mi dobre. Do nášho hostela ideme busom číslo 74, ktorý prišiel až keď sa všetky ostatné čísla vystriedali trikrát. Podľa toho aj vyzerala tlačenica v ňom, ale napchali sme sa dnu aj s našimi batohmi.

  • 4. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 316x
  • 12
reklama
Tallinn, mesto v ktorom sa nikdy nespí

Zdena Zvadova

Tallinn, mesto v ktorom sa nikdy nespí

Iba jedna noc .... Všetci sme sa stretli v kuchyni pri večeri. Colin dnes v noci odchádza. O pár dni ho budeme nasledovať. Prišla aj Becky, ktorá dnes spala v inom hosteli a doniesla so sebou Roba. Išli sme von.

  • 9. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 103x
  • 4
Ktovie, či sa v pekle vtipkuje

Zdena Zvadova

Ktovie, či sa v pekle vtipkuje

Tallinn. Väzenie. Múzeum. Miesto, kde by som nechcela stráviť noc ani len ako strážca. Až na pár inštalácií, miestnosti vyzerajú tak, ako ich našli. Tmavé chodby, miniatúrne okná v miestnostiach, cely, kde iba pomocou blesku na foťáku objavíme posteľ a stoličku. Operačná sála vyzerá skôr ako mučiareň. V múroch ešte stále cítiť zúfalstvo a vo zvukotesných celách stále počuť tlmené výkriky.

  • 5. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 655x
  • 4
V Rige

Zdena Zvadova

V Rige

Už z autobusu vyzerá Riga rušnejsie ako Vilnius. Viac ľudí, viac bezdomovcov. Vlastne vo Vilniuse som žiadnych bezdomovcov nevidela. Náš hostel je hneď pri stanici. Bývame na štvrtom poschodí veže. Do našej izby sa dá dostať len točivým schodiskom, čo je zaujímava skúsenosť s ruksakom na chrbte.

  • 23. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 014x
  • 0
Vilnius

Zdena Zvadova

Vilnius

Prechadzame sa mestom, ked sa nam uz nechce, sadneme si niekde na salat a nieco. Casnik hovori: -Daj si giru, je lepsi ako rusky kvas. Dam si a nelutujem.

  • 11. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 943x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu