reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zdena Zvadova

Zdena Zvadova

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nie som náročný divák, mám len rada dobré filmy. Zoznam autorových rubrík:  moje diamantyi cesta muze byt cilzaveršujeme sifotkyzo životaSúkromnéNezaradené

reklama

zo života

Rozprávka o hľadaní šťastia

Zdena Zvadova

Rozprávka o hľadaní šťastia

Kapitalizmus a globalizácia nemali už od začiatku v pláne prerozdeľovať príjmy. Kým ženy, muži aj deti makali v baniach a továrňach, rodiny továrnikov a vlastníkov baní oblečení v čipkách chodili dobreže nie na chodúľoch,

  • 20. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 539x
  • 2
Arašidové chrumky

Zdena Zvadova

Arašidové chrumky

Konečne prišla jar a s ňou aj túžba len tak sa túlať, bez cieľa, stratiť sa v uličkách starého mesta, hrať sa na turistu. Stratili sme sa a našli, znova stratili, chceli sme niečo zjesť a ako zázrakom sme zrazu stáli pred Potravinami. U mňa to vyhrali chrumky. Tešilo ma rozpúšťať ich na jazyku, vsypať si do úst plnú hrsť a znova a znova objavovať ich chuť. Omrvinky som mala nalepené dobre že nie aj vo vlasoch.

  • 10. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 461x
  • 1
Detskí robotníci na tabakových poliach

Zdena Zvadova

Detskí robotníci na tabakových poliach

Britský Channel 4 nedávno odvysielal dokument z ich vlastnej produkcie, ktorý ukazuje podmienky pestovania tabaku v Malawi. Malawi je krajina s najväčším podielom pestovania tabaku na svete a všetky veľké tabakové spoločnosti ho sem chodia nakupovať.

  • 11. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 118x
  • 14
Zem Nikoho

Zdena Zvadova

Zem Nikoho

Pozrela som si No Man's Land a rozplakala som sa. Normálne mám svet rada a snažím sa ako blázon ho urobiť maličkým zásahom lepším, ale po pozretí podobných filmov to vzdávam. To je asi úplný opak katarzie. Ďalšie slová, ktoré prestávam chápať sú zverstvo a ľudskosť. Mám dojem, že by si mali vymeniť význam. Ktoré zviera sa správa podlejšie ako človek?

  • 29. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 604x
  • 10
Život, život

Zdena Zvadova

Život, život

Som za to, aby sa tajomstvá navždy zamlčali. Som za to naozaj? Zas a znova si protirečím. Ale všetci múdri ľudia vedia, že bez protirečenia človek stagnuje. Skúsim v tom zmätku nájsť poriadok. Minulosť S jedným mojím bývalým som sa rozišla po tom, ako sa vyspal so svojou jedinou láskou.

  • 15. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 258x
  • 14
reklama
Obrázky z autobusu

Zdena Zvadova

Obrázky z autobusu

Pred divadlom stoja filmári. Nakrúcajú realitu, ktorú nám neskôr ponúknu v telke. Budeme im povďační, aspoň raz uvidíme divadlo zvnútra.

  • 7. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 072x
  • 9
Nechcem nič, len nudu

Zdena Zvadova

Nechcem nič, len nudu

A je to tu, za vyvrcholenie musím poďakovať okolnostiam. Únava, stres, alebo život bez slnka. A možno sú to len výhovorky a pravda je niekde inde.

  • 21. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 061x
  • 3
Pohodlnosť, ľahostajnosť, ignorácia alebo čo?

Zdena Zvadova

Pohodlnosť, ľahostajnosť, ignorácia alebo čo?

Prečo sú ľudia natoľko rozmaznaní, že na sobotňajší týždňový nákup prídu bez jedinej tašky? Logika hovorí, že v supermarkete nám ich dajú. Však hej, ja viem, ale Matka Zem sa nepoďakuje. Nemá za čo. Iná vec je keď je nákup spontánnym nápadom, vtedy je priam zázrak ak má človek so sebou čo len jedinú tašku. Ženy s obrovskými kabelami sú v tomto vo výhode, ale keď sa vyberiem na cieľavedomý nákup, tak k tomu patria peniaze, možno zoznam a určite TAŠKY.

  • 9. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 310x
  • 25
Ako sa stráca nevinnosť

Zdena Zvadova

Ako sa stráca nevinnosť

„Vieš, že keď prší, tak to znamená, že Boh plače?“ spýtala sa moja desaťročná ateistka cestou z baletu.

  • 18. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 339x
  • 6
Neobmedzená podobnosť dvoch duší

Zdena Zvadova

Neobmedzená podobnosť dvoch duší

Spoznali sme sa na Myspace ešte keď sme obaja bývali doma, ja na Slovensku, on v Taliansku. Odišla som do Cardiffu a o pár mesiacov na to, on dostal prácu v Merthyr Tydfil, asi tak 40 minút vlakom odo mňa. Pán doktor. Mesiac videl len kolegov a pacientov, jasné, že potreboval vypadnúť. Celkom som sa tešila, a keby som sa rozohnila, nazvala by som to osudovým stretnutím. Kto by si pomyslel, že dostane robotu tak blízko mňa. A náhody neexistujú.

  • 15. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 182x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu