reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zdena Zvadova

Zdena Zvadova

Bloger 
  • Počet článkov:  90
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Nie som náročný divák, mám len rada dobré filmy. Zoznam autorových rubrík:  moje diamantyi cesta muze byt cilzaveršujeme sifotkyzo životaSúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Všetky zvieratá sú si rovné

Zdena Zvadova

Všetky zvieratá sú si rovné

Autorka Grace Paley povedala: „Ženy vždy čítali knihy napísané mužmi, ale muži im túto láskavosť neoplácajú.“ A veru. Keď som len tak námatkovo pozrela, kým bol ten-ktorý autor, ktorého som v poslednej dobe čítala, vo svojej práci

  • 25. apr 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 711x
  • 28
Odpoveď na komentáre

Zdena Zvadova

Odpoveď na komentáre

Ďakujem všetkým za komentáre pod mojím posledným blogom. Ako sa dalo čakať, slovo „feminizmus“ prebudilo veľmi silné reakcie. Namiesto vypisovania osobitne na každý príspevok som sa rozhodla zhrnúť ich v tomto článku.

  • 30. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 125x
  • 52
Som feministka a som na to hrdá

Zdena Zvadova

Som feministka a som na to hrdá

Veľmi rada čítam príspevky pod článkami na témy, ktoré ma zaujímajú. Robím si taký malý sociologický výskum, hoci viem, že prispievatelia netvoria reprezentatívnu zložku.

  • 29. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 500x
  • 239
Svet potrebuje hrdinu. Potrebuje teba.

Zdena Zvadova

Svet potrebuje hrdinu. Potrebuje teba.

Pred rokmi, keď som pracovala na základnej škole, sme zobrali deti do jedného centra, kde pre nás pripravili množstvo aktivít. Jedna z nich mi doteraz zostala v srdci a v hlave.

  • 23. jún 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 637x
  • 15
Tretia otázka … a pár rečníckych

Zdena Zvadova

Tretia otázka … a pár rečníckych

Pýtašsa, č i som za, aby sa v škole učila sexuálna výchova. Som, pretože si pamätám svoju pubertu. Pamätáš si svoju? Našimi zdrojmi informácií boli ulica, dvojstránka v Bravo a knižka ukrytá v knižnici našich rodičov. Aj ty si ich hanblivo, ale dychtivo čítal? Dnešné deti majú podstatne viac možností a nie vždy najlepšej kvality.

  • 27. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 287x
  • 51
reklama
Učiteľský štrajk

Zdena Zvadova

Učiteľský štrajk

Vo štvrtok budú učitelia v Británii štrajkovať. V našej obrovskej škole je väčšina učiteľov v dvoch úniách, ktoré štrajk podporujú. Väčšina z nich teda v škole nebude a škola bude pre žiakov zatvorená.

  • 26. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 331x
  • 0
Za koľko ideš?

Zdena Zvadova

Za koľko ideš?

Muži už celé veky opisujú krásu ženy, ale samej jej nedovolili vyjadriť sa v podstate až do 20. storočia. Inak by sme mali viac než len pár ženských mien v literatúre a umení. Schválne, či ich napočitate z hlavy viac ako sedem - slávne ženy do 19. storočia. Občas treba mrknúť sa mužský pseudonym.

  • 24. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 619x
  • 147
Sme také aké sme

Zdena Zvadova

Sme také aké sme

V letnej záhrade na hlavnej promenáde mesta, rovno pod čašníčkiným pultom, sedia dve dámy. V krásne upravených rukách držia drahé cigarety a pijú koktaily. Vybrali si to miesto, lebo je výborné na sledovanie ľudí prechádzajúcich okolo. „Pozri na tú chuderu, to jej nikto nepovedal, že pásiky sú pasé?" „Ani to, že tlusťošky by nemali nosiť svetlé farby?"

  • 29. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 592x
  • 22
In the Valley of Elah, Paul Haggis

Zdena Zvadova

In the Valley of Elah, Paul Haggis

Jeden z najsilnejších filmov, ktoré som v poslednom čase videla. Venuje sa niekoľkým otázkam – vojne v Iraku, postraumatickým šokom, týraniu väzňov, sexizmu, vlastenectvu, otcovstvu a to s dokonale premyslenou kompozíciou, realisticky a hlavne bez moralizovania.

  • 8. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 884x
  • 11
Rozhovor človeka, ktorého život sa skončil s človekom, ktorý ten

Zdena Zvadova

Rozhovor človeka, ktorého život sa skončil s človekom, ktorý ten

svoj ešte stále žije

  • 8. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 077x
  • 4
reklama
Rozlúčková párty

Zdena Zvadova

Rozlúčková párty

Večer otvorila mailovú schránku. Nuda, nuda, počká, vymazať, vymazať, áále! Hneď si prečítala mail od svojho miláčika.

  • 28. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 956x
  • 1
Katy, neuspokojila si ma

Zdena Zvadova

Katy, neuspokojila si ma

BBC Radio 1 má skvelých moderátorov, ale púšťa štyri pesničky dookola a všetky sú hrozné. V mojej súkromnej hitparáde ohavností vyhráva Katy Perry s pesničkou I kissed a girl, hoci vo svete je práve teraz najúspešnejšia. Viem, že môj vkus sa takmer nikdy nezhoduje s väčšinovým, ale hroznejšiu pesničku som už dávno nepočula. Teda nie, celkom nedávno: „If I was a rich girl, na na na na na na na na na na na na na na na na“ (inak má moje alternatívne ucho celkom rado Gwenine skladby).

  • 20. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 287x
  • 21
Bielkoviny: mäso versus rastliny

Zdena Zvadova

Bielkoviny: mäso versus rastliny

Ľudia okolo mňa si už zvykli, že nejem mäso. Ale ako tvor spoločenský, neustále sa stretávam s novými ľuďmi a samozrejme, že sa dostaneme k debate o mojich stravovacích návykov. Väčšina Slovákov si myslí, že mám veľmi obmedzený jedálniček. Príde im na rozum akurát vyprážaný syr (ble) a buchty. Ale nie, mám recepty z celého sveta, hoci najradšej mám indickú a arabskú kuchyňu.

  • 16. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 750x
  • 31
reklama
SkryťZatvoriť reklamu